Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Juli A - 25 oktober 2007 22:20

jag orkar inte gå och lägga mig. fan va synd. jag som e så trött.

Av Juli A - 25 oktober 2007 21:44

nu när jag har en del att catch up, så är det lika bra att jag fortsätter att skriva!


Efter skolan spenderade jag tid med mitt sociala nätverk. vi tänkte hyra en film, fika och ha det allmänt trevligt. det slutade riktigt bra.

 dte uppstår alltid vissa problemikationer (oh, avanserat ord...snacka om vuxenpoäng!). denna gång var vi 5 pers. hur fan kommer man överens då? det är inte heller så att jag och mina kära polare är lika som bär om man säger så. resomangen var mkt splittrade. i grund och botten ville vi ha en skräckfilm. men en av oss i detta sälskap var en aning skeptisk mot detta förslag. som vanligt. vilket bara gör att man ännu mer vill se nån i genren.


diskusionen fortsatte. lille ville ha ngn amerikanskt- love, happy end-shit, manda tyckte vi skulle se om benlösa män. där filmen handlade om att personerna i fråga skulle åka till finland och stämma tillverkarna av sågmaskinen. masaken som hågg av deras ben då de håll på att slå en kille på käften. ale med sin underliga smak ville se ngt random. själv stod jag mitt emellan och hade ingen jävla aning vad jag ville se, eller hur hela prosiduren  skulle sluta.


Efter 50 min kom vi ut ur filmhyrningen. et blev något av en kompremiss; " bröderna grim". Ja, inga komentaren. men det kostade mig bara 3 ynka svenska kronor.

Av Juli A - 25 oktober 2007 21:30

fick nyss en strålande tanke att skriva på min blogg. det var ju ett tag sedan. jaja, tid, tid, tid. som man säger. here we go...


läget är under kontroll. faktiskt väldigt mkt under kontroll. mer en vanligt. super duper... ä va fan.

    har precis klarat av ännu en vecka. en jobbig sådan, med franskaprov, svenskauppläsning och ett matteprov som inte blev av. men what the shit, det kunde de faktriskt ha sagt. inte pluggar jag mindre för det.


idag hade jag svenskauppläsning. alla hede skrivit ett utdrag ur en viss genre. föresten, jag fattar inte VARFÖR man stavar detta svenska ord på detta vis; genre. finns säker en logisk förklaring bakom detta fenomen...

hur som hels, back to busniess! det var mkt underhållande när en i gruppen skulle läsa upp sin omtalade erotikroman. ni skulle sett min lärares face. rött som tomatjuice! det var en mkt ingående berättelse med "smaskiga" detaljer. lite för bra beskirvet,om jag säger så...

Ovido - Quiz & Flashcards