Direktlänk till inlägg 2 juli 2008

en resa på Saltsjöbanan - den värsta hittills!

Av Juli A - 2 juli 2008 19:00

Herregud. jag har aldrig varit så packad i ett nyktert tillstånd. utan att ens vara i kontakt med alkohol, faktiskt. jag tänker på ett annat slags packadhet; när man står mtk trångt. det var precis vad jag gjorde. hoppressad på saltsjöbanan fick jag stå i 40 min, tillsammans med alla andra nacka-bor som skulle hem. den där jävla busstrejken var det såklart som låg bakom alltihop. allting var så himla typiskt, för jag som hade planerat allt så bra när jag rullade in till slussen 4 min innan den gick med ett glatt humör över att jag passat tiden. min glada min försvann snabbt då jag såg de fullpackade vagnarna. människorna liksom pressade sig in. situationen liknade den då en familj ska packa in alla väskor i bilen å åka iväg för sommarens semester. i det fallet e det en stor packning å en liten bil, nu var det ett hyfsat stort tåg och en ännu större folkmassa.


 det värsta var när jag tågen anlände och alla skulle gå på. jag mötte då några av mina värsta fiender; galna saltsjöbads-tanter. jag måste pointera; det här var värre än NK-rean (:-o). med prada-väskorna slängande omkring sig kunde de lätt plöja sig fram i massan och därmed säkra sin plats på tåget. medan jag kämpade sig på ändå, utan någon svindyr accessoar till min hjälp. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards