Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Brun med sol

Av Juli A - 22 juli 2008 15:07

På himmelen skiner solen och på havet glänser dess spegelbild. någonstans där emellan sitter jag i ett, aningen desperat, försök att fånga de varma solstrålarna och rikta dem mot min bara hud. ja, det e ju sommar så att sola e nästan inget annat än ett måste, för vem vill gå runt vit som ett spöke i denna årstid? möjligtvis Samanta i SATC eller Kelly Osbourne, men bortsett från dem så anser världen att sommaren e en tid då alla ska vara bruna. om man tänker efter e det en ganska underlig sysselsättning; att ligga och svettas i solen och utsätta sig för den farliga strålningen, bara för att följa strömmen och bli lite sommarfräsch. men det e sånt vi människor gör; hittar på konstiga normer och sedan lever efter dem. just verbet att sola hör nog inte till den naturliga i djurlivet, men att göra oss fina e däremot ngt som sedan forntidens forntid har sysslat med. att sola e egentligen inte så konstigt. det ligger faktiskt i vår natur; att bli vackrare.


Jag håller för öronen och hör inte mitt egna prat om hur fånigt solning e, utan istället vänder jag på mig och börjar fila på baksidans bränna. kalla det dubbelmoral, men vem bryr sig. som sagt så e det ett faktum som alltid har varit, alltså inget som jag kan förändra.  

                    

                                                                                                         XD 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards