Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Juli A - 10 augusti 2008 22:37

Imorn ska det byggas ett räls i min mun, vanligen kallat tandställning. det känns förjävligt, men bra. jag vet ännu inte om det kommer att bli min död eller mitt bröd. jag hoppas på det bästa. det värsta som kan hända e att jag kommer att se ut som en apa som svalt ett tågspår och i sådana fall kommer jag bli muslim och gå i burka. man ska alltid ha en back up.   




Av Juli A - 10 augusti 2008 22:03

Imorn e det måndag. en av många andra måndagar som ett sommarlov innehåller. å veckan efter den måndagen e det en annan måndag, men då e allt plöttsligt helt annorlunda. den måndagen kommer vara min första måndag i min gymnasietid, som kommer att följas av många, många fler. då e det långa sommarlovet slut, vilket betyder att det e ett helt år till nästa.

     

Jag kan inte riktigt fatta att lovet snart e över. det har varit kortare än vanligt, hur blev det så? sommarloven för mig har alltid varit ändlöst långa och fyllda av varma sommarnätter och smultronsmak. bara tanken att de skulle ta slut existerade inte ens i mina tankar. jag har till och med många gånger längtat till dagen skolan skulle börja, men nu e det tvärt om. dagen som om en vecka och en dag kommer att visa den 18 augusti i min kalender e egentligen inte en verklig dag. den finns helt enkelt inte. det e den dagen som bara har funnits i tankarna, för sanningen att jag en dag ska ta mitt första steg in på gymnasiet har jag ännu inte sjunkit in. i min värld kommer jag att förbli den flickan som skuttar omkring bland sommarlovets sköna dagar och kisar upp mot solen med ett förnuligt leende på läpparna.   

Ovido - Quiz & Flashcards