Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

fotbollsintresse från ovan

Av Juli A - 8 juni 2008 21:27

För 10 min sen fick jag uppleva en nästintill chock då jag för sjuttiotolfte gången förkarade offsidereglerna för min mamma och pappa. pappa hade ändå betydligt mer koll än vad min kära mor hade, vilket han gärna ville visa genom att, av nån andledning, kind of idiotförklara mig direkt efter att jag hade förklarat allt för dem. jag fatar det inte, hur svårt kan det va liksom?

     var ifrån jag fick min kärlek till fotboll ifrån är för mig ännu en stor

gåta.  


Det e inte heller bara det här med offside, för precis innan matchen mellan tyskan och polen blåstes igång kommer pappa fram till mig där jag sitter i fotöljen och kollar på tv-skärmen å så hr jag honom säga: "jag förstår inte varför det e så mkt folk. det e ju bara EM, inte ens VM."   vilken fotbollsfamilj jag lever i. 


 
 
carro

carro

12 juni 2008 21:09

Hahahahaha ^^
Min mamma är ungefär likadan...hon vet att bollen är rund men där tar det stopp.

http://clr.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards