Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

dagen efter

Av Juli A - 21 juni 2008 15:03

Utanför fönstret faller regndropparna ned från skyn. allt som hörs är åskans mullrande och dropparna som piskar mot marken och ger ifrån sig ett smattrande ljud. det e en sann svensk sommardag.


Lugnet har nu lagt sig efter midsommardagens intensiva timmar. våra gäster har åkt hem och kvar e den överblivna maten och godiset.- mums! :)

det var en rolig dag igår; traditionell och trevlig, som den brukar vara. det var kul att träffa dem som jag inte brukar umgås med. ngr av dem hade jag inte sett sen förra årets firande. herregud vad tiden går snabbt.  


Vi dansade såklart runt midsommarstången, men det var lite klent på sångsidan. inte för att det berör mig så mkt, men det var bättre förr. nu låter jag som en gammal dam som ältar om bättre tider. det kanske e ett ålderstecken, eller ett mognaststecken. det sista alternativet känns bättre. hur som helst så var det kul, vilket bidrog till skratt och fnitter.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards