Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

sex och staden

Av Juli A - 23 juni 2008 18:33

Jag å mina kära vänner strosade till biografen Victoria. de röda lysande bokstäverna välkomnade oss varmt när då vi var framme och en fransk känsla spred sig imon mig. - ah, lycka!


Jag tycker att filmen va mtk bra. tyvärr hade jag inte sett så många avsnitt innan, typ 4... men självklart hängde man med ändå. det jag inte förstår bara e; hur kan de ha så mkt pengar de här tjejerna??? de shoppar och spenderar som galningar, hur mkt måste de inte då jobba?


Efter bion var vi going crazy jag hannes, jussan å moa. vi sprang fram i regnet å kände hur härligt det e att bo i Stockholm. jag hade mina vita plastsandaler, så skorna blev inte blöta, men däremot strumpbyxorna. galenskaperna slutade tillslut hemma hos hannes efter att vi mist jussan på vägen å fimpat en del. det kokades nudlar å te i det mysiga köket, men vi slog oss ned i den friska luften på balkongen. runt träbordet det avlånga som skilde oss åt hade vi djupa, härliga  samtal och diskussioner.  det var en underbar kväll, natt och morgon.


halv 4 sa vi gonatt å kvart i sex åkte jag hem för att mellanlanda till NK-rean.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards