Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

Om Paris och grisar

Av Juli A - 15 augusti 2008 18:27

Till Paris, till Paris, ska jag rida på en gris. det kan ta många år, men jag tror nog att det går. 


Jag tror jag tar och skippar det där med grisen och köper mig en flygbiljett istället. jag och grisar har aldrig riktigt fungerat bra ihop. vi e för lika. dessutm skulle resan ta alldeles för lång tid, många timmar, många år, s

nabbare om jag simmar, eller går. 


Jag fick nyss ett otroligt drag till att åka till Paris. på det seriösa planet då; utan ngn gris. det var så längesedan jag var där, flera år sedan sist. senast jag besökte staden var jag en i en yngre version som klampade omkring på stadens gator. men trots mina enda åtta år fyllda så var det ngr som satte sina spår och som nu försöker dra mig tillbaka. vad det är vet jag inte; det e det som jag vill ta redan på. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards