Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

småtankar på tunnelbanan

Av Juli A - 22 augusti 2008 20:27
Discover David Bowie!

Jag satt idag på tunellbanan och förundrade mig över oss människor. mitt emot mig satt en man som desperat försökte torka av ngt från näsan med hjälp av en tejpbit. han såg aningen generad ut och försökte därför  fixa till sig så smidigt som möjligt. till höger om mig i sittgruppen bredvid såg jag en tjej med spegeln i högsta hugg. i hennes lediga hand höll hon ett rosa läppglans. jag kunde riktigt se hur hon med varsamma penseldrag smetade ut den glittrande sörjan på hennes putande läppar. längst bak i vagnen såg jag en annan flicka som lika nogrant fixade till sitt hår med hjälp av glasrutans speglande yta. vart jag tittade kunde jag finna spår av det utseendefixerade samhället.


Samtidigt som jag betraktade detta ur mina mörka solbrillor spelades David Bowies "life on mars" i mina lurar. tanken slog mig; om de nu finns liv på ngn annan planet, kanske inte just mars men ngn annan, e de som oss? har de samma tankar om deras utseende, eller skulle de finna läppglans som ngt glänsande och onödigt?


If there hade been life on mars; skulle de likna oss jordbor? hade vi varit som natt och dag, eller skulle läppglanset fört oss samman?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards