Alla inlägg den 1 september 2007

Av Juli A - 1 september 2007 16:36

Choklad, surt, salt, sött...snart kommer Karius och Baktus.

Idag är det lördag. Vilket bara betyder en sak; LÖRDAGSGODIS. (om det nu var så att jag hade en sådan bra självdiciplin att jag endast håll mig till lördagar) Påsen ska vara stor och full utav olika sorter. Hårda, mjuka och sega. Söta, sura och salta. Ja, jag måste erkänna att karamellkungen är min personliga favorit gällande den kungliga familjen. Dock så är jag inte så förtjust i hans son, Karamellprinsen. Redan från vårt första möte visste jag att han inte var någon bra ärvtagare. Jag minns den dagen då han var ny i stan och jag, tillsammans med Manda, skulle checka  hans utbud. Till min besvikelse var godiset som vi hade köpt segt och näst intill gammalt. Utan att vi behövde säga något såg jag att hon, precis som jag, tyckte att det var bättre förr då kungen regerade på ICAn. Det är ett djupt minne som har satt sina spår inför mina framtida godis inköp.

Ovido - Quiz & Flashcards