Alla inlägg den 4 september 2007

Av Juli A - 4 september 2007 16:56

 Nu mina kära vänner ska jag berätta om vad som idag inträffade i vår skolcafeteria på lunchen. Det var nämligen så att en tjej fastnade mellan en pelare! Så här gick det till:

Jag och mina polare satt i en soffa och hade det allmänt trevligt, som vanligt. Plöttsligt ser jag en brandman komma in och spärra av en del av området. -What?! brinner det? Sedan kom Allan och berättade att en tjej som jag inte kommer ihåg namnet på hade fastnat. Sedan fortsatte han med att det var hans fel, att han hade uppmanat henne att krypa imellan. Och efter det så var hon ett med pelaren. Rummet hade då fyllts av poliser, ambulanspersonal och fler brandmän. Vilken uppståndelse det blev.


Som tur var slutade allting gott. Inga ben var tvungna att offras. Tur det, jag e inte så förtjust i blod. Speciellt inte om det sprutar. Hur som helst så kommer hon härdan efter och för alltid att vara omtalat, som en legend. Jag kanske ska fråga om autograf... 

Av Juli A - 4 september 2007 15:10

Det hela hände i matsalen någon gång mellan 11.40 och 11.45 Jag hade precis satt mig ned vid bordet, efter att ha hämtat en kanna vatten och glas åt mig och Gino. Efter att ha sett det klara vattnet hällas upp i glasen drabbades jag av en kraftig törst-attack. Jag greppade glaset och tog en STOR klunk. När jag kände vattnet i min mun drabbades jag av en obehaglig överraskning, som om min tunga vek ihop sig som en solfjäder. En stark smak av salt spred sig i hela min mun, till och med långt upp i gomen. Min fysiska reaktion var att jag med ett ryck for fram och spottade ut allt på brickan. Alla runt borden tittade lite konstigt och brast i skratt, speciellt Ale. Gino, som hade lyckats hålla kvar allt i munnen, såg ut som om han hade sett ett spöke eller svalt en citron. Men han tog det hela lite mer coolt, eller snarare med "en nypa salt", genom att lugnt gå iväg och spottade ut allt i papperskorgen.

Ovido - Quiz & Flashcards