Alla inlägg den 12 september 2007

Av Juli A - 12 september 2007 19:43

Goddagens! Eller kanske godkväll om jag ska vara mer specifik.

Denna dag har rullat på lika bra som hjulen på skolans "moppe-killars" moppar. Med andra ord har den gått mycket snabbt, smidigt och nästan aldrig slutat rulla på. Med engelska & franska på schemat och en god luch därimellan måste jag säga att den har varit förträfflig.


Dock har jag inget ovanligt och spännande att berätta om. Eftersom inget i den stilen inträffade.  I och för sig fick vi än en gång mötas av en saltvattenvåg. Denna gång var det inte jag som blev dränkt, tur det. Eller vänta...Var det idag, eller kanske igår. Ojoj, minnet står mig inte riktigt på rätt sida. - Do not go over to the dark side! Please...


Jo, det var igår. Idag var det istället saliv i vattenkannan. Det var det manda, sara, andrea & ale sa i alla fall. Jag föredrar saltet. Anledningen till varför vi har vattenkannor är för att maskinerna är trasiga. Att dem inte kan fixa det någon gång, hur svårt kan det vara? Jag är trött på dagis-nostalgi-kännslorna som de där vattenkannorna ger mig. Det fungerade då, när alla var godhjärtade och snälla, som alla var på den tiden. Men nu är det andra bullar det! Inte ens ett glas vatten kan man få, utan att dricka slem ur glas. Vad är det som händer med dagens samhälle?

Ovido - Quiz & Flashcards