Alla inlägg den 8 september 2007

Av Juli A - 8 september 2007 16:20

Så har det slutat regna nu. Kanske tur det...Det hade väll blivit översvämning om det fortsatt i den stilen i all oendlighet. Då hade vi blivit fiskar, blubb blubb.

Av Juli A - 8 september 2007 15:36

Utanför fönstret öser regnet ned, precis som om det vore en dusch med den starkaste  strålen. Det har hållit på i timmar på samma sätt, enda sedan jag spelade min fotbollsmatch vid halv tio-tiden i morse. ( I alla fall några timmar.)Inte ser det ut att sluta snart heller. Vad mysigt! Jag gillar när det regnar. Speciellt om man är innomhus med något varmt att dricka och kan mysa framför en film. Att vara ute är fatiskt också riktigt härligt. En av det bästa kännslorna som finns om du frågar mig. Det är den där frihetskännslan som brukar bubbla upp i min kropp när jag står ute i regnet. Med de genomblöta kläderna klistrade mot min hud och allt känns så knasigt roligt. Det är goa stunder det.


Föresten! Visste ni att paraply betyder "mot regn" på franska. Nu vet ni det i alla fall.  

Ovido - Quiz & Flashcards