Direktlänk till inlägg 3 september 2007

"Nu kommer vi till det här med att sikta..."

Av Juli A - 3 september 2007 18:37

Ja, det är golf jag snackar  om. Jag och min kära vän, Jessika, var idag ute på nya äventyr efter skolans timmar. Vi rullade ner till Slussen och tog ett snabbt (inte tilläckligt snabbt, eftersom vi missade tåget) stopp på Mc Donalds. Med en liten kycklingburgare, en skvätt cola och ett gäng pommes med peppardrängt ketchup var vi beredda att ta oss an nya utmaningar.

   Golfklubben var nästan helt ödelagd och banan lika så när vi peggade upp på första tee. Mitt stela grepp om nian (banan är lite längre än en korthålsbana) kändes mycket främmande, det var med andra ord ett tag sedan jag spelade. Hur länge sedan vågade jag inte ens fundera över. "Jaja, what the fuck", tänkte jag. Jo, det gick ju som det gick.


Att sikta har alltid varit min svagaste punkt gällande golf. Bortsett från min något okorekta sving och mitt usla psyke. Ja, jag är ingen Annika Sörenstam direkt. Lika bra att erkänna det för mig själv. Men som tur var hade jag med mig den skickliga jessika. Utan henne vet jag inte om jag oskad skulle tagit mig igenom alla hålen, varken fysiskt eller psykiskt. Efter goda råd måste jag säga att jag fick jag till det i alla fall ibland. Tur det!


Under hela rundan var stämningen mycket vänskaplig. Med andra ord inga raseriutbrott eller vilda klubbkastningar. Förvånandsvärt lite fula ord och utrop. Det var riktigt kul att spela.

Jag tror jag känner vinden vända. :)(:

 
 
Ingen bild

Jessika

4 september 2007 07:56

Detta ska vi göra om!

PS. Du skriver jättebra Julia!DS.
Kram Jessika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards