Direktlänk till inlägg 19 september 2007

Dagen Dagliga Daggning

Av Juli A - 19 september 2007 16:48

Go'dag. Trevligt att träffas. Denna dag har forsat fram som ett jävla vattenfall. Förmiddagen gick i ett nafs, med projekt intro och besök på den hederliga BIBBLAN. 

-Aaaa! Sömnens önda öga anfaller! 

Ja, jag blir alltid skittrött av att gå in där. Måste bero på alla böcker som stirrar på mig, som hämd för att jag inte läst dem. Men jag! Jag stirrar dem rakt in i vitögat (Haha, internt skemt. Lite småråligt bara. Hette det så föresten?). Jag kämpade mig igenom de tunga 20 min som vi tillbringade där. Faktum var att det inte alls var lika påfrestande som sist jag var där. Jag antar att det växer bort med åren...


Eftermiddan ängnades åt det vackra språket FRANSKA. Ingen speciellt att berätta, förutom att det var mycket bra. :) yey!


När vi hade slutat för dagen gick jag med mina kära kamrater, ale & manda, mot my place. Fast det slutade med att vi gick til Willys, sen till ale och sen skulle vi till manda, men jag orkade inte, eftersom jag bara skulle hinna vara där en halv timma. Btw så köpte jag ett äpple på Willys. Det var stort, grönt och lite rött. Summa sumarum kostade den 4.50 svenska kronor. Det är näsatan dubbet så mkt som det förra äpplet jag köpte. I och för sig så var Willys-äpplet dubbelt så stort...


[Shise!] (jäklar på luxenburgska) nu måste jag snart rusa. Ska och springa efter en runt boll tillsammans med runt 20 andra jörkar. Med andra ord ska jag på fotbollsträning.

                                   Hej Svejs Lingon Face!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juli A - 20 september 2008 12:51

Här kommer den nya länken till min blogg: juliale.blogg.se  !   Varsågod och läs! smaklig läsning.  ...

Av Juli A - 5 september 2008 18:39

Denna blogg kommer snart att övergå till en annan sida... men allt e inte fixat å klart än. när det e det komr jag att berätta den nya länken!   ...

Av Juli A - 2 september 2008 20:44

"Det farliga är inte de onda människornas tal - Det farliga är de goda människornas tystnad." citerat av Martin Luther King...

Av Juli A - 1 september 2008 22:59

Sitter i mitt upplysta rum och klinkar på mitt lilla key board. egentligen borde jag krypa till kojs, men musikens toner håller mig uppe. i huvudet snurrar den melodi som sakta men säkert börjar träda fram. än så länge e det endast små enskilda styck...

Av Juli A - 31 augusti 2008 21:17

Idag startade mitt franska liv. det inleddes med ett inköp av en basker, en svart sådan. så från och med idag ska jag bli en droppe mer fransk. jag ska gå runt i med min basker på sned och med en baguette under armen. med ett sofistikerat gung ska ja...

Ovido - Quiz & Flashcards